Blog grupe filozofa
katarina | 31 Mart, 2009 23:19
Filozofiju nikada nisu mnogo zanimale ovozemaljske stvari. Na samom njenom početku, ne vidi se želja da se na konkretan i eksplicitan način pomogne čoveku (bilo pojedincu bilo čovečanstvu) da, ako se može reći, bolje i lakše živi. Ona radi baš suprotno; ne želi da bude ukaljana nama, malim i beznačajnim ljudima, ona se okreće jednom širem polju istraživanja – svetskom poretku (kosmosu). Neverovatna moć apstrakcije je krasila te znamenite antičke filozofe, koji su, i pored nerazumevanja svojih sugrađana, kroz vekove mogli da se vrlo jasno sporazumevaju uz pomoć najboljeg sredstva – njihovih misli. Oni su se izdigli iznad običnog naroda i uzvikivali im sa Olimpa: „Pogledajte malo izvan sebe! Zapitajte se vašeg stvarnog porekla! Nema bogova, popnite se kod nas, pa ćete se sami uveriti.“
Stari Grci nisu imali razumevanja za najviše od svih znanja – filozofiju. Ne možemo, naravno, reći da oni nisu bili kulturan narod. Samo ako se setimo olimpijskih igara, raznih verskih svečanosti, teatra i poznatih imena kao što su Sofokle, Hipokrat, Herodot, Fidija, Eshil..., vidimo da je njihova kultura bila na zavidnom nivou. Ali zašto onda nisu shvatali filozofiju?
Atinjani su, od Anaksagorine filozofije, shvatili samo njegove reči da je Sunce užareni kamen, pa su odmah dočekali priliku da ga optuže za bezbožništvo (grč. asebeia) i da ga proteraju iz polisa. Proterivanje (ostrakizam) je za Stare Grke bila veća kazna od smrti; ona je simbolično značila da su vas svi odbacili i da ostajete sami zato što ništa ne možete pružiti društvu, odnosno polisu. Možete pretpostaviti samo koliko je jednog filozofa kao što je bio Anaksagora bilo briga za ostrakizam! Možemo samo zamisliti njegov nadmeni izraz lica dok ih je napuštao. Njega zaista nije bilo briga. On je bio protiv običaja, protiv takvih mnenja i verovanja! Anaksagora se preselio u polis Lampask, gde je živeo do kraja svog života. Kada su ga tamošnji sugrađani upitali da li mu nedostaju Atinjani, Anaksogora je samouvereno rekao: „Pitajte njih da li ja nedostajem njima!“.
Pogledajmo Atinjene u jednom drugom slučaju. Kao što znate, posle Anaksagore dolazi Sokrat. Ovde se moramo uozbiljiti i odati čast filozofu koji je, možda jedini, platio svojim životom zato što je voleo mudrost. Zašto su Atinjani opet pogrešno shvatili Sokrata i ponovo se ogrešili o filozofiju? Da li je on zaista toliko ugrožavao polis svojim prodornim pitanjima? Najverovatnije da jeste, ali to nije dovoljan razlog zašto je morao da umre. Pored smrti dr Zorana Đinđića, ovo je, po meni, jedna od najbesmislenijih i najtužnijih ubistava u istoriji filozofije (analogija je namerna).
Poenta ove priče je bila ukazivanje na tadašnju razvijenost svesti o filozofiji u Atini. Ona nije bila Meka filozofije, kao što se na nekim mestima može pročitati, tamo je filozofija bila kao kuga.
Međutim, jedan oblik „mudrosti“ Atinjani su prihvatili. To je bila sofistika. Sofisti ili u prevodu mudraci, živeli su malo pre Anaksagore, i malo posle Sokrata. Mogu slobodno reći da je to bila smrt filozofije, a afirmisanje nečeg drugog za šta trenutno nemam adekvatan naziv. Rečeno malo blaže, menja se glavni predmet filozofije, njen cilj i društvena uloga. Zbog toga treba napomenuti šta je dovelo do pojave sofistike.
Atina je sve više postajala država u kojoj je demokratija cvetala, to je počelo da se dešava najviše za vreme vladavine velikog demokrata Perikla. U radu skupštine su mogli učestvovati svi (slobodni) građani. To znači da su oni ujedno bili i sudije i tuženi i tužilac. Svako je zastupao pred sudom svoju stvar. Takođe, nije bilo ni profesionalnih političara koji bi pokretali masu i stvarali nove ideje i planove za politički razvoj. To su radili pojedinci koji su se najbolje snalazili u govorništvu; onaj koji je mogao da uspostavi odnos sa masom, taj je mogao da se nada političkoj karijeri i što većoj moći u društvu. Baš zbog toga se javlja potreba za učiteljima koji bi pokazivali najbolje načine kako da se to postigne. To su upravo činili sofisti.
Oni su celu predhodnu veličinu filozofije sveli na učenja o retorici (veštini govorenja) i eristici (veštini raspravljanja, svađanja). Eto, sada možete i sami proceniti vrednost ovog perioda u filozofiji. Zapravo, filozofija zastaje kod Anaksagore, i počinje sa Sokratom i Platonom, a sofiste ne možemo svrstati među filozofe, zato što oni tu jednostavno ne pripadaju. Oni su nus-produkt filozofije.
U raznim istorijama filozofije se kaže da odavde počinje tzv. antropološki period filozofije, a završava se kosmološki; čovek je ovde u prvom planu i posmatra se kao kosmos u malom (mikrokosmos). Ne bih se složila sa ovim; stvar je u tome što ovde nije sama čovekova bit u prvom planu, već je to „podučavanje“ čoveka kako da se bolje snađe među državnim poslovima i kako da natera druge ljude da ga poštuju, ukratko, kako steći što veću moć. Istinski antropološki period je bio za vreme Sokrata, koji se interesovao za svakog pojedinca ponaosob, koji je ceo život posvetio razgovoru sa ljudima i iz toga pokušavao da izvede neke univerzalne zaključke (koji su obično imali neki etički karakter).
Možda i nije najveći problem to što su sofisti naplaćivali svoje učenje, ipak, i oni su morali od nečega da žive. Najveći problem je što oni kažu da se objektivna istina ne može nikada objektivno shvatiti, pa stoga oni zastupaju neku vrstu agnosticizma (saznanje je prosto nemoguće), skepticizma (nikada nismo sigurni da smo nešto shvatili), subjektivizma (poznata Protagorina izjava: „Čovek (pojedinac) je mera svih stvari“) i nihilizma („ne postoji ni biće ni nebiće“ – glavna teza Gorgijinog učenja) itd.
Oni nisu shvatili da filozofija ne znači naći istinu, već tragati za njom jedino uz pomoć sopstvenog uma i nuditi što verovatnija rešenja, ali nikad konačna. Najlakše je reći: Nekom je vetar topao, nekom hladan, i u oba slučaja ljudi su u pravu...zato objektivna istina ne postoji, već samo subjektivne istine ljudi“.
Nije stvar u tome utvrditi da istine nema već pokušati je naći, a usput posvećivati manje pažnje tričavim, ovozemaljskim stvarima, a pogotovo ne praviti od tih stvari učenja, kao što su činili mudri sofisti.
zlifilozof | 01/04/2009, 11:57
evo, malo sam preleto po ovom filozofskom blogu...i pored onih standardnih reci hvale...''uau kako je super''...''bas lepo priblizavate filozofiju narodu i sl''...moram par stvari da napomenem... :D
filozofija koju vi izucavate je sholasticka filozofija, koja u principu, nema skoro pa nikakve veze sa objektivnom realnoscu, vec se odnosi na fizickomaterijalnu realnost, onu u kojoj je i nastalo ovo sto vi nazivate filozofijom...negde sam ovde na blogu video ono klasicno enciklopedijsko...filozofija je nastala u tom i tom veku...poceo je taj i taj...nastavili ti i ti...znacenja krivili ovi i oni...to je smesno...to nema veze sa filozofijom u pravom smislu te reci...kako moze obicno ljudsko bice (ne mislim na tvorce ovog bloga) vodjeno zivotnijsnkim instinktima da odredi kada je pocela filozofija? Izuzetno tesko, a da to ne bude glupost...(naravno, nadam se da se danasnji filozofi ne drze istorije kao pijani plota, i da su svesni da se i filozofija, kao i istorija moze krojiti i prekrajati po potrebi)....
dopada mi se kritika sofista, jer je na mestu, ali zato izdvajati nesto drugo kao ispravno, to je pogresno....najveci problem nije to sto sofisti kazu da se objektivna istina nikada ne moze objektivno spoznati/shvatiti, daleko veci problem je sto ljudi misle da se to moze i da je to moguce na ovom stupnju razvoja coveka....
problem u koji mogu da upadnu ''potencijalni filozofi'' je manje vise slepo gutanje skolskog programa...dodjete sa 18 god, upisete filozofiju...i odjednom ste u tripu da pocinjete da je zivite...(a upoznao sam i neke koji su se odmah smatrali filozofima samo zato sto to studiraju :D )...i ucite samo ono sto su neki ljudi odlucili da treba da se uci pod terminom filozofija, predvidjeni skolski program...sta vi treba da znate kao ispravno, sta reba da znate kao neispravno...i tamo nastavljaju da vas uce da delite...na A i B, na crne i bele...kategorije, etikete, iskljucivo asocijativno misljenje, svojstveno naprednim zivotinjama, tj vecini koja sebi daje za pravo da se naziva covecanstvom.
''Oni nisu shvatili da filozofija ne znači naći istinu, već tragati za njom jedino uz pomoć sopstvenog uma i nuditi što verovatnija rešenja, ali nikad konačna.''
ovo je samo delimicno tacno, i moze da zavede na pogresnu stranu....ako su ti u um imprintovane pogresne osnovne postavke sveta kakvim ga vidis i dozivljavas...dzabe ti je sopstveni um..
...'verovatnija resenja'...'nikad konacna'...to je mnogo zgodniji i prikladniji izgovor za nepostizanje nicega u zivotu...tj odlicna potka da se vrtis u krug ceo zivot, bez da odes bilo gde napred...tacnije...nivo iznad...
Pitanja za vas, filozofi moji dragi, su - koliko ste vi u stanju da se izdvojite u stranu i objektivno posmatrate skolski program koji izucavate, i u kojoj meri osnovne postavke sveta uticu na vase poimanje istog, pa samim tim i filozofije u okviru njega? Ako fizickomaterijalna realnost u kojoj ste se rodili, zivite i obitavate sacinjava samo delic objektivne realnosti, u kojoj meri je sholasticka filozofija nastala u fizmat realnosti u stanju da ponudi neko objektivno vidjenje ili shvatanje bilo cega?
pozz
katarina | 01/04/2009, 12:19
Uh...
Ovako, za početak, moram ti reći da nisam tačno sigurna šta zapravo hoćeš da kažeš, zato što malo brkaš pojmove (filozofija, filozof, sholastika itd).
Mi imamo 19 godina, na prvoj smo godini filozofije, nismo "istripovani" da smo filozofi, nego se trudimo da to zaista postanemo.
Filozof ne znači, kao što si več indirektno rekao, prežvakavanje iznova i iznova školskog gradiva, već sopstveno kritičko razmatranje već postojećih mišljenja, i formiranje svog.
Vidiš, filozofija ima tu vrstu specifičnosti u odnosu na druge nauke (ovim ne tvrdim da je ona superiornija i bolja). Ta specifičnost je u tome što je u njoj, više nego igde, potrebno znati do detalja predhodnu istoriju ljudskog razvoja misli i svesti. Zapravo, filozofska učenja proizilaze jedna iz drugih. Ona se ne smenjuju. Ne možemo reći da je Kant bolji filozof od Talesa, ali da bi Kant postao Kant on mora da ZNA šta je Tales hteo da kaže. Razumeš?
Školski program stoga nije ništa negativno..
P.S. Nemoj se brinuti da nećemo naći snage da objektivno pristupimo bilo čemu u školskom programu (odnosno istoriji filozofije), pa to nam je posao i jedan od osnovnih zadataka.
Imaj malo više poverenja u ljudsku svest jer bez toga nema napretka
Puno pozdrava, zli filozofu i nastavi i dalje da nas kritikuješ
zlifilozof | 01/04/2009, 16:38
Znam da nisi sigurna sta hocu da kazem, jer sam i ja pisao malo isprekidano...
'''Ta specifičnost je u tome što je u njoj, više nego igde, potrebno znati do detalja predhodnu istoriju ljudskog razvoja misli i svesti.'''
e vidis...tu najcesce dolazi do kurcslusa...sta se desava ako do detalja poznajes prethodnu istoriju ljudskog razvoja misli...a ta istorija nema veze sa objektivnom realnoscu?
SVE proizilazi iz neceg prethodnog, tj jedno iz drugog, ne samo filozofija....covek ovakav kakav je nije u stanju da smisli bilo sta novo, vec samo reciklira postojece.
Naravno da skolski program za vas nije nista negativno kada se upravo spremate za 4 godine instaliranja svega i svacega :D, od strane, za te svrhe postavljenih, ''autoriteta''.... Sta tebi garantuje da tvoje(vase) dosadasnje vidjenje, znanje i poimanje sveta nece uticati na vase vidjenje, shvatanje i dozivljaj filozofije, i sveta posmatranog kroz oci te i takve filozofije?
Nisam rekao ni direktno ni indirektno da filozof znaci to sto si ti implicirala, vec je nesto drugo u pitanju...ali ko sto rece...nisi sasvim sigurna sta sam hteo da kazem (ponekad nisam ni ja lol)
Ako sebe na osnovu dosadasnjeg zivotnog znanja i iskustva posmatras i dozivljavas kao fizicko telo kojim upravlja licnost koja stoji iza licnog imena i koja treba da ispuni odredjene norme postavljene spolja...onda tesko mozes da pricas o formiranju Svog misljenja. Tu je onda u pitanju tvoje misljenje, ali nastalo u izrazito uzanim okvirima realnosti u kojoj razvijas svoju filozofsku misao :D...
rec sholastik sam upotrebio da bi oznacio sve sto proistice iz zvanicnih skola...zvanicno znanje, mainstream znanje, znanje knjiskog moljca...
Ocu...kritikovacu vas ...povremeno banem ovde da vidim sta se desava :D
pozz
katarina | 01/04/2009, 17:09
Milsim da nas nijanse dele od toga da se razumemo..
"a ta istorija nema veze sa objektivnom realnoscu?"
TA istorija se trudila najbolje što je umela da tu tvoju "objektivnu" realnost objasni
I možeš imati malo poštovanja prema tome, a ne da to nazivaš knjiškim znanjem (u pogrdom smislu)
Filozof znači - rad, trud i želja da se stvarnost objasni..
I još nešto, filozofija jeste specifična zato što nijedan sistem, kao što možeš u drugim naukama, ne možeš ovde oboriti, možeš samo napraviti novi..Ne prave se sistemi(učenja) da bi se u njih nekeo na silu ugurala stvarnost, odnosno njeno objašnjenje, nego baš obrnuto - ogromnim, nadljudskim promišljanjem i pokušajem da se odvojimo od ovog čulnog sveta, nastaju ti sistemi, koji naravno da nisu konačni. Možda ćeš i ti dati doprinos u budućnosti.
To je sve borba dobrih i loših argumenata. I tu nema stajanja.
ivanpetrovic | 01/04/2009, 17:34
Ovde ću se i ja ubaciti.
Mislim da je malo glupo posmatrati nas, filozofe sa fakulteta, kao "knjiške moljce" i uskoumne i ograničene robove naših profesora koji su po tebi autoriteti. Oni uopšte nisu autoriteti i mi uopšte ne moramo prihvatiti ono što oni kažu. Fakultet neosporno ima problem jer prati svetsku modu i daje prednost analitičkoj filozofiji kroz koju sve posmatra. Mi se na faksu oslanjamo samo na sebe i na naš lični rad i učenje i čitanje originalnih dela, a profesori su tu da nam iznesu mišljenje i eventualno nas usmere. Sa druge strane tu su ostale kolege studenti sa kojima se slobodno može razmenjivati mišljenje i unapređivati svoje.
Cilj studiranja filozofije je upravo da se naučimo da što objektivnije i realnije posmatramo i objasnimo svet oko nas. Ko to nije shvatio i ko prihvata sve, ali apsolutno sve, što ti tvoji autoriteti od profesora kažu taj se ne bavi filozofijom, a takvih slučajeva ima, veruj mi.
Ono što sam hteo da kažem je da ne trebaš sve nas koji studiramo na faksu posmatrati kao gore navedene uskoumne, ograničene robove naših autoriteta - profesora i da nas ne treba potcenjivati.
E sad, što se tiče početka filozofije, kao takve, ona zaista jeste nastala u Miletu i uskoro ću objaviti tekst o tome (verovatno već sutra) gde ćeš moći lepo i argumentovano da se uveriš u to. Definicija filozofije jeste diskutabilna, pogotovu u današnje vreme, ali ja sam to i napisao u tekstu ako si ga pažljivo pročitao i dao sam samo neke od definicija.
Danas, kad me neko pita šta je filozofija ne umem da mu konkretno dam odgovor, pa mu navedem par definicija, baš kao u onom tekstu koji sam napisao.
Pošto vidim da ne voliš baš fakultetsku filozofiju, zanima me odakle se ti informišeš, šta čitaš i da li si je studirao?
Pozdrav!
Filosof | 22/05/2009, 16:36
..."Pored smrti dr Zorana Đinđića, ovo je, po meni, jedna od najbesmislenijih i najtužnijih ubistava u istoriji filozofije (analogija je namerna)"....
U ime ljubetelja istine i mudrusti,protestujem!Porediti dr.Djindjica sa najumnijima , kakvom soju pripada Sokrat,u najboljem slucaju je skandalozno.Avaj!
Kao i sto bih zalio smrt svakog coveka na ovoj zemlji,tako i njegov prevremeni odlazak zalim,ali njega tretirati kao umnog filozofa cije mudrosti "Filosofija nije upamtila" i njega "vaditi iz sazvezdja u kojem ne pripada",a (namerno) se bavimo analogijijom ,preterana je i neozbiljna.
Filosof
P.S.
Izvinjavam se na duplom postu uslovljenom ispravkama.
katarina | 22/05/2009, 22:02
Ne bavimo see ovde time ko je i zbog cega bio pametniji
Razlozi zbog kojih su i Sokrat i Zoran Djindjic ubijeni su slicni, to je cinjenica. Obojica su previse pitala, bila protiv mnenja, uzdrmala tadasnji politicki poredak i svojim pitanjima i trazenjem odgovora uznemirili ljude koji su na vlasti.
To su cinjenice i meni je zao sto ne mozes da ih uocis
Filo Z ofu
*Z se pise zato sto je rec preuzeta iz nemackog jezika..proveri
Sta bi trebalo da znaci to S? Da vise volis mudrost?
katarina | 22/05/2009, 22:04
mislim, vise volis mudrost od nas drugih, obicnih filozofa? :)
jednostavno me iritira kad vidim S, iako je to sitnica
Pozdrav
Filosof | 23/05/2009, 15:49
Za razliku od tebe Ivan je mudriji,jer cuti.Inace,posto je on objasnio (saznajnom metodom edit+paste) sta znaci rec Filosofija,to te i upucujem da se okoristis njegovim pronalaskom....
Razlozi o slicnosti smrti, (kako u neznanju tvrdis) izmedju Sokrata i djindjica,su toliko podudarni da su i smesni,te tebe kao filosofa dozivljavah s grohotom smeha s "kojima sladim druzinu"....
Hajde,slatka moja,izvali jos nesto iz Filosofije,kako bi se potvrdila neznanjem....
Ako ovaj post izbrises,isti cu objaviti na sledecih 10 sajtova,naravno,kao kaznu za tvoje veliko neznanje...Filosof
P.S.
Poslacu ti ovo i tvom profesoru,licno,da se "zakiti cvetom svoje nauke"....
katarina | 23/05/2009, 16:07
nijednog trenutka nisam rekla da je ta moja analogija genijalna, samo sam htela da je naglasim.
Tako da stvarno ne znam koji je tvoj problem.. Ne rayumem zasto me vredjas.
Neka ti bde da nisam mudra, ja to nisam ni rekla. Ali ne vidim da si ti nesto mudriji od mene, posebno zato sto ostavljas ovakve komentare.
Tekst prikazuje (pokusava da prikaze) samo delic atmosfere koja je vladala za vreme sofista. Ne pada mi na pamet da se s tobom prepirem oko gluposti.
Filosof | 26/05/2009, 15:40
Draga ...ina,
Ako je reci istinu, vredjanje,zaista imao sam zelju da te uvredim i nimalo ne zalim za tim..
Ne pada mi napamet da ja tebe uvredim zato sto si ti mene uvredila,ali zbog onog "S" koje ti smeta i s cime je FiloSofija izgubila mnogo vise nego sto je dobila,racunajuci vas-nove tumace sopstvenog neznanja(izuzimajuci izuzetke) "duznikom ti ostah,kojeg na vreme vracam"....
Ponovo te upucujem na "otkrice Ivanovo" i ako ono zasluzuje malo vece dopune. Zasto ne pitas ,po meni, tvog tuznog profesora gde je istina,kako se nebi bavila onim sto te "pretplacuje na podsmeh i gubitnistvo"…. .
Sto se tice sofista,tu si sve pobrkala,slatka moja devojcice.Jednostavno,ti si majstor da od "prostog racuna napravis krcmu bez racuna" uvecanu za problem tvog pametovanja , koji nije u stanju da nadje najprostije resenje.....
Ti mnozis "babe i zabe" ,pa zato uvek ostanes ocajna kreketusa kojoj je uvek neko drugi kriv sto brdo problema se uvecava iz casa u cas, za razliku od zelje da se vidi dalje i bolje,ukljucujuci i "posejani" napor koji "uspeva Sizifovim zetvom " –tebe,ocajnog gubitnika ….
Kazi mi da sam i najgluplji na svetu i nece me to uvrediti,ali me spasi poredjenja s tobom…Jer sa nekim mozes biti i nesto,"druzba sa tobom" je krivica onog drugog i ne prasta se ….
Analiziram tvoje recenice koje nisu ni minimum potrebnog ,od intelektualnog kao moguceg,zato si nemoguca u razumevanju ,"operisana od svega poetskog , u sveri pripovedackog opstenja sa okolinom koju zasluzno gubis" …. U dosluhu sa sobom,ti si jedino u stanju da "uspesno saberes mnozinu"…U svemu drugom se "uspesno oduzimas"…
S tobom se najbrze stize u zabludu,zato se tvojih saveta i objasnjenja drzim podalje,jer vode u ono sto mi "Sofia" nebi nikad oprostila.Pa opet,simpaticna si mi,jer zelis da nas zadivis onim sto nas odavno ne veseli.Zapravo,volim tvoju upornost koja ne moze da promeni nista,sem sama sebe da zabavi, sopstvenim umisljajem o moci nedokucivog i nedostiznog…
"Cenim tvoju hrabrost" , da se javno predstavis u svom neznanju i da opet zadrzis najbolje misljenje o sebi,umisljajuci da si jedan od korifeja srpske misli koja je sputana "zaverom drugih" i onemogucena da u svetskim sferama bude ono sto zasluzuje…
Da sam ti ja profesor,kao sto nekad bejah "uciteljima tvojim",nebi ti meni bila ucenica Filozofije ,vec revnosna kci nekog poljoprivrednog dobra, gde je mudrost brazda a savrsenstvo uzgoj ruza na trnovim grancicama…..
U (ne) vremenu sve je obezvremeno…Otuda,tvoja "uloga (svetskog) tumaca Filosofije" je sve opravdanija.Zato smo i stigli tu gde i jesmo.
Nek nam je Bog na pomoci!
katarina | 26/05/2009, 20:48
Ovaj blog nije za tebe, filsofsku, poeticnu dusu
..on je cisto informativnog karaktera.
Ako vec nisam rekla, ovaj tekst nije filoz(s)ovski,
u njemu nema niceg netacnog.
Ja nisam filoz(s)of, samo student prve godine, i relativno slab istoricar filozofije.
A ti razmisli da li sebe uopste i mozes da smatras filoz(s)ofom. Ako sve ono mislis, zasto dolazis da proveravas komentare i zasto mi odgovaras?
Da me javno ponizis?
Mene nije briga za to.
Stil pisanja u svim tekstovima na ovom blogu je 'novinarski', mi ne padamo u zanos da bi izrekli cinjenice o necemu.
Ima za to vremena :)
opusti se malo. Previse buke ni oko cega.
ivanpetrovic | 07/06/2009, 16:17
Ivan nije mudriji jer ćuti. Ivan nikada ne ćuti i nije ga sramota da se spusti na tvoj nivo i kaže ti u lice šta ima, ne obazirući se na rečnik i na manire, s obzirom da se ni ti nisi obazirao. Ivan je osoba koja se grohotom smejala punih 12 dana čitajući tvoj bezpotrebni, očigledno neuspešni i tragikomični pokušaj da osporiš i poniziš Katarinin tekst kao i Katarinu samu. Veruj mi, pažljivo sam pročitao tvoje komentare više puta i odlučio sam da pokažem šta mislim o njima otvoreno i bez suzdržavanja, baš kao što si i ti uradio.
Za početak - Tvoje namerno vređanje i napadni stil, koji je potpuno nerazložan, samo pokazuje koliki si jadnik i intulektualna ameba, ukratko smrad od čoveka. Sve si mogao lepo i na kulturan način da saopštiš Katarini i meni, svi bi bili srećni i zadovoljni, niko se NE BI (ovako se piše, a ne NEBI - da znaš za ubuduće) uvredio; čist račun - duga ljubav. Ali znam ja takve kao što si ti. Ti si jedan od onih propalih slučajeva, istripovanih i takozvanih poštovalaca "Sofije" koji su jutros čitali Ničea pa popodne misle da su carevi filozofije i da su presisali sva znanja ovog sveta, koji se i ne trude da unaprede svoje znanje, već hrane svoj jadni i propali ego kritikujući i napadajući druge ali ne otvoreno, već preko interneta. Takvi kao ti su jaki na rečima samo "preko žice". Nisi izneo ni jedan jedini argument koji bi važio za bilo šta što se odnosi na mene i Katarinu. Ne mogu da zamislim čoveka koji sebe naziva filo"S"ofom (ne bi me čudilo da si jedan od onih koji pišu sr"B"stvo zbog onoliko - opet nerazložno - dignute prašine oko Đinđića) i koji ne poštuje druge ljude, napada ih i omalovažava bez ikakvih mogućih razloga. Bezrazložno nepoštovanje drugih samo pokazuje koliko poštuješ svoju ličnost, dragi moj prijatelju, a pošto ne vidim ni jedan jedini argument to mi samo govori i kakav si "Filosof".
Sada bih izdvojio neke tvoje bisere koji pokazuju kakav si ti zapravo filozof i čovek uopšte:
"Ako je reci istinu, vredjanje,zaista imao sam zelju da te uvredim i nimalo ne zalim za tim.."
Intelektualna ameba... Nemam reči...
I znam šta ćeš sad reći - I ti mene vređaš! Imam puno pravo da te vređam jer si došao ovde, na naš blog i počeo da vređaš i soliš pamet drugima iako to od tebe niko nije zahtevao.
"Kazi mi da sam i najgluplji na svetu i nece me to uvrediti,ali me spasi poredjenja s tobom…Jer sa nekim mozes biti i nesto,"druzba sa tobom" je krivica onog drugog i ne prasta se …."
Ako te ništa od ovoga nije uvredilo i ako te ništa nije dotaklo onda poslušaj moj savet - idi lepo na planinu pa cepaj drva i udiši svež vazduh, prelistavaj te tvoje slikovnice i bajke koje su te toliko uzdigle iznad nas "kreketuša" i "krastača", a ljudima otvorenog uma, ljudima koji poštuju druge ljude nemoj da smetaš i oduzimaš im vreme.
Katarina i ne može da se poredi sa tobom jer je ona ljudsko biće a ti si, kao što sam već napomenuo, ameba. Ona je filozof kakav ti nikad nećeš postati ni u snovima, jer ona zna da nije najpametnija osoba na svetu, za razliku od tebe, ona se trudi da napreduje u svom radu i mišljenju. Čak se i trudila da bude blaga i razumna ali tvoj ograničeni um propalog filosofa to ne može da shvati.
Ne osećam se krivim i ne treba mi bilo čiji oprost što sam njen, pre svega prijatelj, pa onda sve ostalo. Vidim da si ti jedan zaista nesrećan čovek, inače ne bi pisao ovakve gluposti. Imaš li ti nekih pravih prijatelja osim te tvoje "Sofije".
"Analiziram tvoje recenice koje nisu ni minimum potrebnog ,od intelektualnog kao moguceg,zato si nemoguca u razumevanju ,"operisana od svega poetskog , u sveri pripovedackog opstenja sa okolinom koju zasluzno gubis" …."
Čovek koji se ne trudi da nešto shvati ne može da kaže da bilo šta razume, a filozofija kao takva nema potrebu poetskog i pripovedačkog. Ovo je još jedan dokaz tvog istripovanog "filosofskog" mišljenja. Filozofija, o premudri Filosofe, nema potrebu za opisivanjem, poetskim i pripovedačkim stilom, ona je čista i direktna, pogađa pravo u cetar, to je čista i glatka misao, ispolirana od bilo kakve distrakcije. Zaista bih voleo da pročitam neko tvoje prosvetljujuće filozofsko-poetsko-pripovedačko delo. Verovatno je ingeniozno. Zaista bih voleo da je takvo ali najlakše je kritikovati druge.
"S tobom se najbrze stize u zabludu,zato se tvojih saveta i objasnjenja drzim podalje,jer vode u ono sto mi "Sofia" nebi nikad oprostila."
Ni jedan jedini tekst objavljen na ovom blogu nema funkciju savetovališta. Ja ne znam zašto ti misliš da je na ovom blogu bilo šta napisano da bi TEBE savetovalo!? Imam samo jednu reč za tebe - egoista. Prvi put sam nešto savetovao tebi u ovom komentaru i sad te već molim da postupiš tako.
A što se tiče te tvoje "Sofije", ona ti je verovatno jedini prijatelj. Pošto sam upoznao tebe, mogu da zamislim kako izgleda ta tvoja "posebna" "Sofija". Iskreno je žalim. Žalim tu tvoju deformisanu i pogrešnu fantaziju koju ti nazivaš mudrost.
""Cenim tvoju hrabrost" , da se javno predstavis u svom neznanju i da opet zadrzis najbolje misljenje o sebi,umisljajuci da si jedan od korifeja srpske misli koja je sputana "zaverom drugih" i onemogucena da u svetskim sferama bude ono sto zasluzuje…"
Nije mi jasno ko se ovde zapravo predstavio u svom svojem neznanju i nepoštovanju drugih... Savim je očigledno, to sam već napisao i napisaću opet, da si ti ovde došao da nahraniš svoj jadni ego. Jel shvataš ti da si ovom izjavom o Katarini (nije mi poznato odakle si je izvukao jer je ne poznaješ lično, a iz teksta sigurno nisi mogao da izvučeš) zapravo u javnost i naglas pustio svoj jadni i nečujni vapaj, shvataš li da si izdao si samog sebe, moj propali Filosofe? Kako možeš da kažeš tako nešto o nekome na osnovu jednog jedinog teksta? Shvataš li da smo mi još uvek studenti i da nema ko da nas sputa? Vrlo si se istripovao prijatelju...
Eto moj dragi Filosofe, završio sam sa ovim iscrpnim napadom na tvoj žalostan ego. Znam da te nisam dotakao ovim, ali ako se ova lakrdija nastavi, ja neću više ulaziti u nju. Sam ćeš se sa sobom svađati i komunicirati. I baš me briga - Iskopiraj ceo ovaj blog na još 10 sajtova ako toliko želiš. Iakopiraj ga na 200 mesta, sa sve komentarima. Tebe mogu podržati samo ljudi kao što si ti - ljudi koji ne poštuju druge pa samim tim ni sebe.
Katarina i ja nismo ovde, na ovaj blog, došli da ikome solimo pamet, da ga savetujemo ili vređamo, mi smo samo ljudi koji vole filozofiju, zapravo, njoj su posvetili ceo svoj život i niko nas neće sprečiti da se razvijamo i unapređujemo naš intelekt.
Vesna Lukic | 17/06/2011, 15:06
Poštovani,
imala sam potrebu da se osvrnem na temu o "Filozofija tzv. mudracima", ali su me komentari deprimirali. "Smrad od čoveka, kreketuša, ameba, slatka moja, itd", da li je to razmena govora koji bi nešto trebao da kaže ili dokaz primitivizma i sujete?! Katarina je najviše pokazala tolerancije i susretljivosti, svaka čast. Bez obzira na njenu potragu za istinom, koja je ovakva ili onakva, nema potrebe da se njen tekst vređa. Plodonosna a kulturna kritika je delotvorna, a ostrašćeni uvredljiv govor, svakako, nikome neće prijati pa se neće ozbiljno shvatiti ni onaj deo istog koji je sasvim korektan.
Slažem se da je poređenje Sokrata i Z. Đinđića potpuno promašeno, jer je Sokrat radio na edukaciji ljudstva iz najboljih pobuda i stvarao svoju filozofiju, koja je ostala kao filozofija, sviđala se nekome ili ne, zapisana u istoriji filozofije svuda u svetu, a Z. Đinđić jeste završio studije filozofije, bio vešt govornik poput sofista, ali plaćeni političar da s predumišljajem uništava svoj narod i svoju zemlju, pokoj mu duši. On, će, samo u našoj zemlji, ostati zapamćen kao izdajnik sopstvenog naroda. A u svetu njegovo ime niti je značilo niti će značiti, čak ni kao ime izdajnika, on je već neko nepostojeći. Na žalost, za nas je bio vrlo postojeći po svom izdajstvu i uništavanju sopstvenog naroda i sopstvene zemlje.
Slažem se sa Katarininim mišljenjem o sofistima, a o ostatku njenog teksta pisaću drugi put, jer iznositi mišljenje o starogrčkim filozofima u ovom trenutku, kad pomenuh i nedoličnu obrazovanih ljudi prepisku, kao i razliku između jednog priznatog filozofa i plaćenog bezdušnog političara, je nepošteno i neprilično u odnosu na te rodonačelnike filozofije i velike filozofe stare Grčke i celog sveta.
Srdačan pozdrav svima, Vesna Lukić
Vesna Lukic | 17/06/2011, 15:13
Poštovani,
izvinite na gramatičkim greškama u mom tekstu "Daleko od filozofije", no, šta je tu je. Pala i ustala.
Pozdrav, Vesna Lukić
UPOZORENJE:
Ovaj blog sadrži ekstremno interesantne i duboko intelektualne tekstove na temu filozofije koji mogu ozbiljno uposliti moždane vijuge i naterati na ozbiljno razmišljanje. Svaki tekst je detaljno promišljen i pažljivo napisan od strane profesionalnih autora, studenata Filozofskog fakulteta u Beogradu. Zato se mole svi čitaoci da ozbiljno pristupe svakom tekstu, da ga pažljivo ga pročitaju, razmišljaju o njemu i eventualno ostave komentar.
Autori: Katarina Anđelković, Petar Gordić, Marko Tešić, Ivan Petrović
P.S. Zbog nedavnih problema koji su se javili zbog kopiranja i krađa seminarskih radova koje smo ovde objavili, ubuduće će kopija svakog seminarskog koji je ovde objavljen biti predata profesoru iz predmeta za koji je seminarski bio namenjen da ne bi došlo do budućih zloupotreba.
« | Mart 2009 | » | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Re: Filozofija takozvanih mudraca
ivanpetrovic | 01/04/2009, 09:58
Zaboravio sam koliko je ovo dobar tekst. Opet sam ga sa uživanjem pročitao.